Design hate away!
Konkurs na projekt graficzny nadruku na koszulkę przeciwko mowie nienawiści.
Uwaga! Konkurs został przedłużony do 26 maja 2014!
Jak w nietuzinkowy sposób zobrazować ideę języka/myślenia/odczuwania wolnego od nienawiści? Jak mogłaby wyglądać koszulka-przeciwko-nienawiści, którą chce się nosić na co dzień? Czy hejtowanie musi być bardziej trendy niż niehejtowanie? Pokaż nam swój pomysł i wygraj 5000 zł.
Fundacja im. Stefana Batorego oraz Fundacja Towarzystwa Dziennikarskiego Fundusz Mediów zapraszają do udziału w konkursie na projekt graficzny nadruku na koszulkę wyrażającej sprzeciw wobec mowy nienawiści.
Sprzeciw wobec mowy nienawiści to walka o język wolny od przejawów rasizmu, ksenofobii, antysemityzmu, nacjonalizmu, pogardy wobec członków mniejszości etnicznych i seksualnych, kobiet czy nienawiści na tle wyznaniowym. To walka o język szacunku w sferze prywatnej i publicznej.
Zwracamy się do grafików i projektantów jako twórców współczesnych symboli, ponieważ liczymy na to, że Wasza wyobraźnia połączona z wrażliwością społeczną pozwoli stworzyć obraz, który stanie się znakiem sprzeciwu wobec języka nienawiści.
Projekty w formacie pdf należy przesyłać na adres: [email protected] do 19 maja 2014. Szczegółowe wymogi co do projektu opisane są w Regulaminie konkursu.
Prace oceniać będzie jury w składzie: Małgorzata Gurowska, Maciej Lebiedowicz, prof. Lech Majewski, Anna Plewicka-Szymczak, Jerzy Skakun.
Konkurs odbywa się pod patronatem Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej oraz Gazety Wyborczej.
Konkurs jest realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z Funduszy EOG.