Forum “Mądra promocja – prezentacja działań społecznych” przeszło do historii. Za nami inspirujące spotkania o tym jak tworzyć strony internetowe, jak zaprojektować atrakcyjną publikację, jak prowadzić skuteczne działania promocyjne. Dziękujemy za zaangażowanie, dobre słowa i super energię.
O idei Forum…
Był sobie dom kultury, do którego nikt nie przychodził. Aby dowiedzieć się, jak to zmienić pracownicy przygotowali ankietę. Niestety nie miał jej kto wypełnić. Na pomoc przybyli animatorzy z pewnej organizacji. Zamiast czekać na mieszkańców, poszli tam, gdzie ci zwykle spędzali czas. W sobotę wybrali się na targ miejski. Zabrali ze sobą balony oraz kredę i zachęcali dzieciaki do wspólnego malowania, a ich rodziców zaprosili do rozmowy o potrzebach mieszkańców i domu kultury. Dzisiaj ten dom kultury tętni życiem…
Te i inne historie o tym, jak zmiana w podejściu do promocji zwiększa skuteczność organizacji można było usłyszeć podczas Forum. Wspólnie odpowiadaliśmy na pytania Co oznacza mądra promocja w kontekście działań społecznych? Które z 7 promocyjnych grzechów głównych mamy na sumieniu? Jak projektować działania promocyjne, by były skuteczne? Z jakich narzędzi korzystać, aby uzyskać efekt: wyższa jakość – mniejszy budżet? Języki obce – jak się dogadać z grafikiem, drukarzem czy informatykiem? Dlaczego warto uczyć estetyki dzieci i młodzież?
Forum, które odbyło się 15-16 marca 2016 r. w Warszawie, skierowane było do przedstawicieli Grantobiorców programu Obywatele dla Demokracji, realizujących projekty w obszarze tematycznym „dzieci i młodzież”. Uczestniczyło w nim 96 osób, w tym 5 z Łotwy, Rumunii i Węgier.