Od Gutenberga do Facebooka
Dzieci i młodzież
Zakończony
łódzkie
Łódź
2014-03-01 - 2015-07-30
253 541,29 PLN
208 941,22 PLN
wolontariat, mowa nienawiści
Opis projektu
Projekt „Od Gutenberga do Facebooka” powstał jako odpowiedź na mowę nienawiści, która szerzy się w sieci. Media nagłaśniają przypadki, gdy osoby będące ofiarami mowy nienawiści targnęły się na swoje życie. Jest jednak także wiele osób, które doświadczają przemocy, poniżania czy prześladowania w sieci, a w konsekwencji obniża się ich poczucie wartości i jakość życia. Z wielu badań wynika (np. „Bezpieczeństwo dzieci w internecie – TNS 2013”), że od 30 do 50 procent dzieci i młodzieży doświadczyło przemocy w sieci i odsetek ten systematycznie rośnie.
Celem projektu było ograniczenie wśród młodzieży ponadgimnazjalnej regionu łódzkiego stosowania mowy nienawiści w kontekście różnic religijnych, etnicznych, preferencji seksualnych, czynników społecznych, a także pokazanie beneficjentom długofalowych efektów takiego działania.
W ramach projektu 45 młodych osób stworzyło blogi omawiające przypadki użycia mowy nienawiści w różnych aspektach (np. w muzyce hip-hop, w dialogu z mniejszościami narodowymi itp.) oraz przygotowało kampanię skierowaną do rówieśników.
Przeprowadzono szkolenia, obejmujące tematycznie: WordPress, social media, blogowanie, prawa autorskie i konsumenckie. Uczestnicy projektu zaplanowali kampanię społeczną skierowaną do młodzieży woj. łódzkiego, która objęła swym zasięgiem ok. 8000 osób. W ramach kampanii powstały 3 spoty, 3 virale, przygotowano i przeprowadzono warsztaty w 17 szkołach i w siedzibie projektu. Zorganizowano także konkurs i wystawę fotograficzną, 1 flash mob, stworzono stronę internetową, powstał 1 kanał na YouTube.
Beneficjentami projektu byli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Łodzi, Piotrkowa i Tomaszowa Mazowieckiego.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Celem projektu było ograniczenie wśród młodzieży ponadgimnazjalnej regionu łódzkiego stosowania mowy nienawiści w kontekście różnic religijnych, etnicznych, preferencji seksualnych, czynników społecznych, a także pokazanie beneficjentom długofalowych efektów takiego działania.
W ramach projektu 45 młodych osób stworzyło blogi omawiające przypadki użycia mowy nienawiści w różnych aspektach (np. w muzyce hip-hop, w dialogu z mniejszościami narodowymi itp.) oraz przygotowało kampanię skierowaną do rówieśników.
Przeprowadzono szkolenia, obejmujące tematycznie: WordPress, social media, blogowanie, prawa autorskie i konsumenckie. Uczestnicy projektu zaplanowali kampanię społeczną skierowaną do młodzieży woj. łódzkiego, która objęła swym zasięgiem ok. 8000 osób. W ramach kampanii powstały 3 spoty, 3 virale, przygotowano i przeprowadzono warsztaty w 17 szkołach i w siedzibie projektu. Zorganizowano także konkurs i wystawę fotograficzną, 1 flash mob, stworzono stronę internetową, powstał 1 kanał na YouTube.
Beneficjentami projektu byli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Łodzi, Piotrkowa i Tomaszowa Mazowieckiego.