Chciałabym, żeby za pięć lat mury w Polsce były wolne od nienawiści – mówi Joanna Grabarczyk, koordynator projektu HejtStop realizowanego przez Stowarzyszenie Projekt: Polska.
HejtStop
Zwalczanie dyskryminacji
Zakończony
mazowieckie
Warszawa
Saatchi & Saatchi Poland, Warszawa
2014-03-01 - 2016-01-31
212 945,78 PLN
185 117,21 PLN
mowa nienawiści, wielokulturowość
Opis projektu
Nienawistne napisy o treści antysemickiej, rasistowskiej, ksenofobicznej wkomponowały się w tkankę wielu polskich miast do tego stopnia, że przestano zwracać na nie uwagę. Niejednokrotnie pojawiały się one w miejscach związanych z życiem kulturalno-społecznym danej mniejszości – na kirkutach, barach z kebabem czy siedzibach organizacji LGBT. Jedną z głównych przyczyn niereagowania jest brak wiedzy na temat możliwych sposobów działania.
Projekt miał na celu angażowanie energii obywatelskiej przeciwko przejawom mowy nienawiści w przestrzeni publicznej oraz wykształcenie kultury reagowania, której kluczowym elementem jest zgłaszanie obraźliwych napisów odpowiednim instytucjom i samodzielne ich usuwanie.
Powiększyła się świadomość dotycząca wagi problemu i szeroko upowszechniono informację o możliwościach realnego przeciwdziałania dzięki kampanii medialnej HejtStop i stronie internetowej (1700 zgłoszeń nienawistnych napisów w publicznej przestrzeni, z czego 500 zostało zamalowanych).
Przeprowadzono kampanię billboardową: wyprodukowano 20 reklam wielkoformatowych, 3 klipy, emitowane w komunikacji miejskiej w Warszawie, Krakowie i Opolu. Zbudowano stronę www i 3 aplikacje na urządzenia mobilne. W 62 lokalnych akcjach zamalowania napisów wzięło udział 770 osób. Powstało 8 murali przy zaangażowaniu 7 artystów. Złożono 1346 zawiadomień o istnieniu napisu do straży miejskiej, policji i prokuratury. Powstała ogólnopolska sieć osób i organizacji zajmujących się reagowaniem na przejawy mowy nienawiści w przestrzeni publicznej (100 nowych wolontariuszy i 28 lokalnych koordynatorów). Przeszkolono przedstawicieli instytucji miast, straży miejskiej oraz policji (18 spotkań). Przygotowano kilka publikacji: praktyczny przewodnik jak zamalowywać hejty, przewodnik jak skutecznie walczyć z mową nienawiści w Internecie oraz zbiór scenariuszy lekcji dla nauczycieli.
Kampania dotarła do 2 295 000 odbiorców. W 62 lokalnych akcjach zamalowania napisów wzięło udział 770 osób.
Doświadczenie partnera - agencji reklamowej Saatchi&Saatchi - w działaniach medialnych przyniosło bardzo dużą popularność projektu.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Projekt miał na celu angażowanie energii obywatelskiej przeciwko przejawom mowy nienawiści w przestrzeni publicznej oraz wykształcenie kultury reagowania, której kluczowym elementem jest zgłaszanie obraźliwych napisów odpowiednim instytucjom i samodzielne ich usuwanie.
Powiększyła się świadomość dotycząca wagi problemu i szeroko upowszechniono informację o możliwościach realnego przeciwdziałania dzięki kampanii medialnej HejtStop i stronie internetowej (1700 zgłoszeń nienawistnych napisów w publicznej przestrzeni, z czego 500 zostało zamalowanych).
Przeprowadzono kampanię billboardową: wyprodukowano 20 reklam wielkoformatowych, 3 klipy, emitowane w komunikacji miejskiej w Warszawie, Krakowie i Opolu. Zbudowano stronę www i 3 aplikacje na urządzenia mobilne. W 62 lokalnych akcjach zamalowania napisów wzięło udział 770 osób. Powstało 8 murali przy zaangażowaniu 7 artystów. Złożono 1346 zawiadomień o istnieniu napisu do straży miejskiej, policji i prokuratury. Powstała ogólnopolska sieć osób i organizacji zajmujących się reagowaniem na przejawy mowy nienawiści w przestrzeni publicznej (100 nowych wolontariuszy i 28 lokalnych koordynatorów). Przeszkolono przedstawicieli instytucji miast, straży miejskiej oraz policji (18 spotkań). Przygotowano kilka publikacji: praktyczny przewodnik jak zamalowywać hejty, przewodnik jak skutecznie walczyć z mową nienawiści w Internecie oraz zbiór scenariuszy lekcji dla nauczycieli.
Kampania dotarła do 2 295 000 odbiorców. W 62 lokalnych akcjach zamalowania napisów wzięło udział 770 osób.
Doświadczenie partnera - agencji reklamowej Saatchi&Saatchi - w działaniach medialnych przyniosło bardzo dużą popularność projektu.
WYDARZENIA PROJEKTU