Bezpieczne miasto - inna droga
Partycypacja publiczna
Zakończony
łódzkie
Łódź
2014-04-01 - 2016-01-31
320 464,70 PLN
285 564,70 PLN
polityki lokalne, zrównoważony transport, planowanie przestrzeni
www.innadroga.dlalodzi.info
www.fundacjafenomen.pl
www.facebook.com
www.facebook.com
www.facebook.com
www.facebook.com
www.fundacjafenomen.pl
www.facebook.com
www.facebook.com
www.facebook.com
www.facebook.com
Opis projektu
Według danych łódzkiej Komendy Miejskiej Policji w 2011r. w 9508 zdarzeniach drogowych zginęło 38 osób, a w 2012r. w 9101 zdarzeniach 33 osoby. 61% ofiar śmiertelnych to piesi, a program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD) nie został przez miasto przyjęty (mimo zobowiązania Prezydenta do przedstawienia go w terminie do 11.2011). Potrzeba realizacji projektu wynikała też z dotychczasowych doświadczeń Fundacji w realizacji inicjatyw dot. transportu. Projekt miał zwiększyć wpływ mieszkańców Łodzi na decyzje i działania mające zapewnić Łodzi BRD i wysoką jakość przestrzeni publicznej, a także wyposażyć ich w odpowiednią wiedzę i narzędzia umożliwiające wpływanie na decyzje urzędników i decydentów.
Nawiązano kontakt z radnymi osiedlowymi i miejskimi oraz spółdzielniami mieszkaniowymi, wyposażono ich w wiedzę merytoryczną na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przygotowano materiały edukacyjne, m.in. scenariusze, które po konsultacji metodycznej mogą być wykorzystywane na terenie całej Polski zarówno przez samorządy, instytucje jak i organizacje pozarządowe. Wszystkie materiały dostępne są na licencji CC-BY-SA na stronie projektu, która obecnie stanowi unikatowe kompendium wiedzy z zakresu BRD podanej w przystępnej formie, prostym językiem.
Stworzono także 4 projekty organizacji ruchu, z których jeden został zrealizowany na osiedlu Karolew a drugi będzie realizowany na osiedlu Stoki. Stosunkowo szybka i niedroga realizacja na osiedlu Karolew uzmysłowiła pozostałym radom osiedli, że poprawa bezpieczeństwa nie zawsze musi wiązać się z ogromnymi nakładami finansowymi i wieloletnimi inwestycjami - powstała modelowa strefa tempo-30.
Na realizacji projektu skorzystali mieszkańcy Łodzi oraz przedstawiciele władz miasta, rad osiedli, a także osoby zainteresowane tematyką BRD, które mają możliwość skorzystania z naszych materiałów (np. inne organizacje pozarządowe, mieszkańców z innych miast).
Stowarzyszenie Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu było partnerem merytorycznym, uczestniczyło w spotkaniach zespołu koordynującego spotkania edukacyjne, dzieliło się swoją wiedzą i opiniowało materiały edukacyjne.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Nawiązano kontakt z radnymi osiedlowymi i miejskimi oraz spółdzielniami mieszkaniowymi, wyposażono ich w wiedzę merytoryczną na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przygotowano materiały edukacyjne, m.in. scenariusze, które po konsultacji metodycznej mogą być wykorzystywane na terenie całej Polski zarówno przez samorządy, instytucje jak i organizacje pozarządowe. Wszystkie materiały dostępne są na licencji CC-BY-SA na stronie projektu, która obecnie stanowi unikatowe kompendium wiedzy z zakresu BRD podanej w przystępnej formie, prostym językiem.
Stworzono także 4 projekty organizacji ruchu, z których jeden został zrealizowany na osiedlu Karolew a drugi będzie realizowany na osiedlu Stoki. Stosunkowo szybka i niedroga realizacja na osiedlu Karolew uzmysłowiła pozostałym radom osiedli, że poprawa bezpieczeństwa nie zawsze musi wiązać się z ogromnymi nakładami finansowymi i wieloletnimi inwestycjami - powstała modelowa strefa tempo-30.
Na realizacji projektu skorzystali mieszkańcy Łodzi oraz przedstawiciele władz miasta, rad osiedli, a także osoby zainteresowane tematyką BRD, które mają możliwość skorzystania z naszych materiałów (np. inne organizacje pozarządowe, mieszkańców z innych miast).
Stowarzyszenie Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu było partnerem merytorycznym, uczestniczyło w spotkaniach zespołu koordynującego spotkania edukacyjne, dzieliło się swoją wiedzą i opiniowało materiały edukacyjne.