Widzę dyskryminację – młodzi twórcy sztuki zaangażowanej społecznie
Dzieci i młodzież
Zakończony
śląskie
Bielsko-Biała
2014-09-01 - 2015-12-31
181 322,30 PLN
160 275,99 PLN
wolontariat, niepełnosprawność
Opis projektu
Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Jagielloński na zlecenie pełnomocniczki rządu ds. równego traktowania 29 proc. Polaków uważa, że co najmniej raz w życiu zostali gorzej potraktowani z powodu jakiejś swojej cechy. Z rozmów z uczniami, głównie ze szkół wiejskich, wynika, że ich wiedza dotycząca dyskryminacji jest znikoma.
Programy związane z tym problemem skierowane są głównie do osób uczących się i mieszkających w większych miastach, m.in. festiwal Watch Docs, Maraton Pisania Listów oraz inne działania organizacji pozarządowych. Zgodnie z programem nauczania młodzież powinna wiedzieć, jakie są rodzaje dyskryminacji i jak z nią walczyć (m.in. Związek Nauczycielstwa Polskiego wydał publikację o dyskryminacji), jednak w szkołach mówi się o tym w sposób bardzo ogólnikowy.
Celem było zachęcenie młodych ludzi ze wsi i małych miejscowości Podbeskidzia do działań zapobiegających dyskryminacji.
W projekcie uczestniczyły 32 młode osoby. Zostały przygotowane tak, aby za pomocą sztuki zaangażowanej prowadzić akcje przeciw dyskryminacji.
Wykłady o dyskryminacji i sztuce zaangażowanej zorganizowano w 10 szkołach dla 1080 uczniów gimnazjów i liceów w Bielsku-Białej, Godziszce, Buczkowicach, Rybarzowicach i Bestwinie. Młodzież uczestniczyła w profesjonalnych warsztatach dotyczących fotografii, filmu, fotoreportażu, kompozycji i reklamy, a także zajęciach artystycznych, podczas których powstały prace wystawowe. Uczniowie wykonali niemal 60 prac, w szkole w Bestwinie pojawił się mural przedstawiający osoby niepełnosprawne ruchowo, ale aktywne sportowo. W Bielsku-Białej młodzież zorganizowała pierwszą „Żywą Bibliotekę” z 14 „Żywymi Książkami”, z którymi rozmowy przeprowadziło ponad 50 osób. Zorganizowane przez uczniów wystawy w Galerii SFERA i w trzech szkołach obejrzało ponad 1600 osób.
Z projektu skorzystała młodzież w wieku 13-19 lat z Bielska-Białej, Godziszki, Buczkowic, Rybarzowic i Bestwiny.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Programy związane z tym problemem skierowane są głównie do osób uczących się i mieszkających w większych miastach, m.in. festiwal Watch Docs, Maraton Pisania Listów oraz inne działania organizacji pozarządowych. Zgodnie z programem nauczania młodzież powinna wiedzieć, jakie są rodzaje dyskryminacji i jak z nią walczyć (m.in. Związek Nauczycielstwa Polskiego wydał publikację o dyskryminacji), jednak w szkołach mówi się o tym w sposób bardzo ogólnikowy.
Celem było zachęcenie młodych ludzi ze wsi i małych miejscowości Podbeskidzia do działań zapobiegających dyskryminacji.
W projekcie uczestniczyły 32 młode osoby. Zostały przygotowane tak, aby za pomocą sztuki zaangażowanej prowadzić akcje przeciw dyskryminacji.
Wykłady o dyskryminacji i sztuce zaangażowanej zorganizowano w 10 szkołach dla 1080 uczniów gimnazjów i liceów w Bielsku-Białej, Godziszce, Buczkowicach, Rybarzowicach i Bestwinie. Młodzież uczestniczyła w profesjonalnych warsztatach dotyczących fotografii, filmu, fotoreportażu, kompozycji i reklamy, a także zajęciach artystycznych, podczas których powstały prace wystawowe. Uczniowie wykonali niemal 60 prac, w szkole w Bestwinie pojawił się mural przedstawiający osoby niepełnosprawne ruchowo, ale aktywne sportowo. W Bielsku-Białej młodzież zorganizowała pierwszą „Żywą Bibliotekę” z 14 „Żywymi Książkami”, z którymi rozmowy przeprowadziło ponad 50 osób. Zorganizowane przez uczniów wystawy w Galerii SFERA i w trzech szkołach obejrzało ponad 1600 osób.
Z projektu skorzystała młodzież w wieku 13-19 lat z Bielska-Białej, Godziszki, Buczkowic, Rybarzowic i Bestwiny.