O wsi bez uprzedzeń
Zwalczanie dyskryminacji
Zakończony
małopolskie
Szczawnica
2015-03-01 - 2016-04-30
135 000,00 PLN
121 200,00 PLN
kobiety, obszary wiejskie
Opis projektu
Miejsce zamieszkania jest istotnym czynnikiem, wpływającym na funkcjonowanie społeczne osób i różnicującym ich sytuację. Osoby mieszkające na wsi w Polsce doświadczają strukturalnego wykluczenia, co oznacza, że ze względu na miejsce zamieszkania mają ograniczony dostęp do dóbr publicznych i usług oraz ograniczone możliwości uczestnictwa w życiu społecznym. Jednak poza wykluczeniem strukturalnym osoby mieszkające na wsi mogą doświadczać także uprzedzeń i gorszego traktowania ze względu na miejsce zamieszkania. Problemem pozostaje fakt, że pochodzenie ze wsi nie jest w wystarczającym stopniu rozpoznane jako przesłanka dyskryminacji, nawet wśród trenerek i trenerów antydyskryminacyjnych. Stereotypy i uprzedzenia związane z pochodzeniem ze wsi i zamieszkiwaniem na wsi są bardzo silnie zakorzenione i szeroko rozpowszechnione.
Zamierzeniem projektu było uwrażliwienie osób zajmujących się edukacją antydyskryminacyjną na kwestie dyskryminacji ze względu na miejsce zamieszkania oraz na stereotypy dotyczące osób mieszkających na wsi.
W efekcie realizacji projektu przesłanka miejsca zamieszkania/pochodzenia ze wsi została lepiej rozpoznana jako przesłanka dyskryminacji, w tym także w kontekście krzyżowania się z innymi przesłankami (płeć, orientacja seksualna, tożsamość płciowa, status społeczno-ekonomiczny i inne).
W ramach projektu przeprowadzono monitoring 4 opiniotwórczych czasopism i forów internetowych oraz 2 opiniotwórczych portali pod kątem występowania uprzedzonej narracji o wsi i jej mieszkańcach, a także występowaniu języka wrogości i mowy nienawiści wobec osób pochodzących ze wsi. Zgromadzone dane zostały opublikowane w formie raportu, który został wydany w nakładzie 500 egz. Publikacja zawiera również 6 wywiadów biograficznych z kobietami mieszkającymi na wsi. Wiedza na temat problematyki poruszanej w projekcie upowszechniona została w ramach 3 spotkań edukacyjnych oraz 16-godzinnego warsztatu dla edukatorów antydyskryminacyjnych. W ramach projektu przygotowane także materiały edukacyjne, które mogą być wykorzystywane w dalszych szkoleniach.
Beneficjentami projektu było 100 osób, które wzięły udział w wydarzeniach zorganizowanych w ramach projektu.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Zamierzeniem projektu było uwrażliwienie osób zajmujących się edukacją antydyskryminacyjną na kwestie dyskryminacji ze względu na miejsce zamieszkania oraz na stereotypy dotyczące osób mieszkających na wsi.
W efekcie realizacji projektu przesłanka miejsca zamieszkania/pochodzenia ze wsi została lepiej rozpoznana jako przesłanka dyskryminacji, w tym także w kontekście krzyżowania się z innymi przesłankami (płeć, orientacja seksualna, tożsamość płciowa, status społeczno-ekonomiczny i inne).
W ramach projektu przeprowadzono monitoring 4 opiniotwórczych czasopism i forów internetowych oraz 2 opiniotwórczych portali pod kątem występowania uprzedzonej narracji o wsi i jej mieszkańcach, a także występowaniu języka wrogości i mowy nienawiści wobec osób pochodzących ze wsi. Zgromadzone dane zostały opublikowane w formie raportu, który został wydany w nakładzie 500 egz. Publikacja zawiera również 6 wywiadów biograficznych z kobietami mieszkającymi na wsi. Wiedza na temat problematyki poruszanej w projekcie upowszechniona została w ramach 3 spotkań edukacyjnych oraz 16-godzinnego warsztatu dla edukatorów antydyskryminacyjnych. W ramach projektu przygotowane także materiały edukacyjne, które mogą być wykorzystywane w dalszych szkoleniach.
Beneficjentami projektu było 100 osób, które wzięły udział w wydarzeniach zorganizowanych w ramach projektu.