Wypadek i co dalej ?
Przeciwdziałanie wykluczeniu
Zakończony
mazowieckie
Warszawa
2015-04-01 - 2016-04-01
69 902,91 PLN
62 902,91 PLN
zdrowie/ochrona zdrowia, prawo
Opis projektu
Według danych Komendy Głównej Policji w 2013 roku na polskich drogach wydarzyło się 35 847 wypadków, w których rannych zostało 47 416 osób. Jak wynika z doświadczenia organizacji, w Polsce nie funkcjonują kompleksowe programy wspierające informacyjnie osoby po wypadkach i ich bliskich we wszystkich podstawowych obszarach: leczenia, rehabilitacji, wsparcia psychicznego, prawnego, socjalnego i zawodowego. Szpitale skupiają się jedynie na leczeniu fizycznym oraz rehabilitacji, podczas gdy równie ważna jest pomoc psychologiczna.
Celem projektu było zapobieganie wykluczeniu osób poszkodowanych w wypadkach drogowych i losowych poprzez zapewnienie dostępu do informacji dotyczących: kolejności działań po wypadku, leczenia, rehabilitacji, wsparcia psychicznego i prawnego, dostępnych świadczeń, ważnych orzeczeń i możliwości powrotu na rynek pracy.
Uruchomiono infolinię interwencyjną dla osób poszkodowanych w wypadkach oraz ich rodzin i udzielono pomocy 1184 osobom, wydano materiały informacyjne (100 000 ulotek i 1 200 plakatów), które rozdystrybuowano w całej Polsce (337 lokalizacji) oraz utworzono internetową bazę wiedzy (421 061 wyświetleń strony).
Przeprowadzono szeroką kampanię informacyjną: wydano materiały z podstawowymi informacjami na temat postępowania po wypadku i numerem infolinii oraz rozesłano je do 226 szpitali i ośrodków rehabilitacyjnych oraz 111 urzędów. Prowadzono infolinię powypadkową (6 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu) obsługiwaną przez 4 psychologów i pracownika socjalnego. Udzielono ponad 1500 porad dotyczących leczenia(293), rehabilitacji(575), aktywizacji społecznej i zawodowej osób po wypadkach (81) oraz socjalnych (552 - głównie o dostępnych świadczeniach). 320 osobom udzielono wsparcia psychologicznego, 36 osób skierowano na terapię PTSD, a 231 do prawnika. Na stronie internetowej organizacji zamieszczono bazę wiedzy.
Z infolinii skorzystało 1184 osób poszkodowanych w wypadkach: 545 w wypadkach przy pracy (także poza granicami Polski), 405 w wypadkach komunikacyjnych, 70 w wypadkach w domu, 164 w innych.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Celem projektu było zapobieganie wykluczeniu osób poszkodowanych w wypadkach drogowych i losowych poprzez zapewnienie dostępu do informacji dotyczących: kolejności działań po wypadku, leczenia, rehabilitacji, wsparcia psychicznego i prawnego, dostępnych świadczeń, ważnych orzeczeń i możliwości powrotu na rynek pracy.
Uruchomiono infolinię interwencyjną dla osób poszkodowanych w wypadkach oraz ich rodzin i udzielono pomocy 1184 osobom, wydano materiały informacyjne (100 000 ulotek i 1 200 plakatów), które rozdystrybuowano w całej Polsce (337 lokalizacji) oraz utworzono internetową bazę wiedzy (421 061 wyświetleń strony).
Przeprowadzono szeroką kampanię informacyjną: wydano materiały z podstawowymi informacjami na temat postępowania po wypadku i numerem infolinii oraz rozesłano je do 226 szpitali i ośrodków rehabilitacyjnych oraz 111 urzędów. Prowadzono infolinię powypadkową (6 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu) obsługiwaną przez 4 psychologów i pracownika socjalnego. Udzielono ponad 1500 porad dotyczących leczenia(293), rehabilitacji(575), aktywizacji społecznej i zawodowej osób po wypadkach (81) oraz socjalnych (552 - głównie o dostępnych świadczeniach). 320 osobom udzielono wsparcia psychologicznego, 36 osób skierowano na terapię PTSD, a 231 do prawnika. Na stronie internetowej organizacji zamieszczono bazę wiedzy.
Z infolinii skorzystało 1184 osób poszkodowanych w wypadkach: 545 w wypadkach przy pracy (także poza granicami Polski), 405 w wypadkach komunikacyjnych, 70 w wypadkach w domu, 164 w innych.