HejtStop - kontynuacja i rozwinięcie
Zwalczanie dyskryminacji
Zakończony
mazowieckie
Warszawa
Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy sp.k., Warszawa
2015-02-02 - 2016-04-20
322 262,33 PLN
288 983,33 PLN
mowa nienawiści, wielokulturowość
Opis projektu
W dyskusjach i na stronach internetowych roi się od antysemityzmu, rasizmu, ksenofobii czy od personalnych ataków, a obecność tego typu treści w sieci stała się tak powszechna, że przestano zwracać na to uwagę. Działania rozwijające i uzupełniające kampanię HejtStop powstały w odpowiedzi na problem mowy nienawiści w Internecie.
Projekt miał na celu angażowanie energii obywatelskiej przeciwko przejawom mowy nienawiści we wszystkich obszarach życia społecznego, w szczególności w Internecie, poprzez wypracowanie mechanizmów umożliwiających łatwe i efektywne przeciwdziałanie tym przejawom w przestrzeni publicznej.
Rozszerzono dotychczasowe działania o walkę z mową nienawiści w Internecie. Za pośrednictwem facebookowej strony „Wielkie Sprzątanie FB” i fp projektu doprowadzono do usunięcia ponad 300 stron zawierających mowę nienawiści. Dzięki prowadzonemu monitoringowi zlikwidowano około 6,5 tysięcy podobnych postów i komentarzy.
Rozbudowano stronę internetową o nowe funkcjonalności, dzięki czemu pojawiło się 2300 zgłoszeń treści z Internetu za pomocą formularza oraz mediów społecznościowych. W ramach działań edukacyjnych zrealizowano 11 warsztatów połączonych z zamalowaniem nienawistnych napisów (121 uczestników), dwie kampanie medialne #ryjkuzniara i #kazdymaswojryj. Stworzono 10 filmów, 15 infografik, 2 komiksy. Przeprowadzono 33 spotkania z administratorami treści i decydentami, wskazując na działania, jakie należy podjąć, aby skuteczniej reagować na mowę nienawiści w zarządzanych przez nich portalach. Złożono 150 zawiadomień do prokuratury. Opracowano rekomendacje dotyczące zmian w polskim prawie. Przygotowano 2 poradniki dla ofiar i świadków mowy nienawiści, materiał edukacyjny dla nauczycieli, dokument pt. „Jak przeciwdziałać nienawiści". Zbudowano sieć złożoną z 50 wolontariuszy, 8 lokalnych koordynatorów i 10 partnerów wokół problemu mowy nienawiści w internecie.
Dwie kampanie dotarły do ponad 14 milionów odbiorców. W akcjach zamalowania napisów po warsztatach wzięło udział 121 osób. Materiał edukacyjny otrzymało 600 nauczycieli i pedagogów otrzymało.
Partner - kancelaria LSW -wsparł realizację działań prawnych – zaangażował się w analizę prawa oraz prowadzenie postępowań.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Projekt miał na celu angażowanie energii obywatelskiej przeciwko przejawom mowy nienawiści we wszystkich obszarach życia społecznego, w szczególności w Internecie, poprzez wypracowanie mechanizmów umożliwiających łatwe i efektywne przeciwdziałanie tym przejawom w przestrzeni publicznej.
Rozszerzono dotychczasowe działania o walkę z mową nienawiści w Internecie. Za pośrednictwem facebookowej strony „Wielkie Sprzątanie FB” i fp projektu doprowadzono do usunięcia ponad 300 stron zawierających mowę nienawiści. Dzięki prowadzonemu monitoringowi zlikwidowano około 6,5 tysięcy podobnych postów i komentarzy.
Rozbudowano stronę internetową o nowe funkcjonalności, dzięki czemu pojawiło się 2300 zgłoszeń treści z Internetu za pomocą formularza oraz mediów społecznościowych. W ramach działań edukacyjnych zrealizowano 11 warsztatów połączonych z zamalowaniem nienawistnych napisów (121 uczestników), dwie kampanie medialne #ryjkuzniara i #kazdymaswojryj. Stworzono 10 filmów, 15 infografik, 2 komiksy. Przeprowadzono 33 spotkania z administratorami treści i decydentami, wskazując na działania, jakie należy podjąć, aby skuteczniej reagować na mowę nienawiści w zarządzanych przez nich portalach. Złożono 150 zawiadomień do prokuratury. Opracowano rekomendacje dotyczące zmian w polskim prawie. Przygotowano 2 poradniki dla ofiar i świadków mowy nienawiści, materiał edukacyjny dla nauczycieli, dokument pt. „Jak przeciwdziałać nienawiści". Zbudowano sieć złożoną z 50 wolontariuszy, 8 lokalnych koordynatorów i 10 partnerów wokół problemu mowy nienawiści w internecie.
Dwie kampanie dotarły do ponad 14 milionów odbiorców. W akcjach zamalowania napisów po warsztatach wzięło udział 121 osób. Materiał edukacyjny otrzymało 600 nauczycieli i pedagogów otrzymało.
Partner - kancelaria LSW -wsparł realizację działań prawnych – zaangażował się w analizę prawa oraz prowadzenie postępowań.