Tęczowe rodziny pełne sił i blasku
Zwalczanie dyskryminacji
Zakończony
pomorskie
Gdańsk
LLH Oslo og Akershus, Norwegia
2015-03-01 - 2016-02-29
190 927,18 PLN
171 825,18 PLN
LGBTQ, rodzina
Opis projektu
Z badania „Rodziny z wyboru w Polsce. Życie rodzinne osób nieheteroseksualnych” (2014) wynika, że w Polsce mieszka ponad 2 mln osób LGBT. Szacuje się, że ok. połowa z nich żyje w związkach intymnych a część wychowuje dzieci. W zebranej próbie 3038 osób żyjących w związkach jednopłciowych 9% miało dzieci. Wielu respondentów deklarowało, że w codziennym życiu doświadcza homofobii. W przypadku par wychowujących dzieci, dodatkową trudnością jest brak rozpoznania przez polskie prawo statusu rodzica społecznego, czyli partnerki/partnera rodzica biologicznego. Tematyka rodzicielstwa osób LGBT oraz doświadczanej z tego powodu dyskryminacji nie była jak dotąd w dostateczny sposób podejmowana.
Zamierzeniem projektu było przeciwdziałanie dyskryminacji i kształtowanie przychylnych postaw wobec osób LGBT wychowujących dzieci, w tym poprzez wzmacnianie samych reprezentantów tej grupy.
W wyniku podjętych działań powstały materiały edukacyjne dotyczące tęczowych rodzin oraz wzmocniono 36 osób z tej społeczności.
Dzięki projektowi powstała pierwsza w Polsce strona internetowa o tęczowych rodzinach www.teczowerodziny.org, będąca kompendium wiedzy dla edukatorów, dziennikarzy, ale też dla samych osób LGBT. Odbyło się 6 cyklicznych wydarzeń: debat i pokazów filmów. Zorganizowano ogólnopolski Festiwal Tęczowych Rodzin, na który zjechały się osoby LGBT z dziećmi z wielu miast Polski. Przeprowadzono warsztaty rozwojowe dla nieheteroseksualnych rodziców, dzięki którym część z nich dokonała medialnego coming-outu. Powstał dokument o tęczowych rodzinach oraz przeprowadzono kampanię antydyskryminacyjną w mediach społecznościowych, w której sojusznicy przełamywali stereotypy związane z wychowywaniem dzieci w tęczowych rodzinach. Poza osobami występującymi w materiałach audiowizualnych, swoje poparcie wobec treści kampanii okazały dziesiątki tysięcy osób, udostępniając sojusznicze posty.
Partnerstwo z norweską organizacją LGBT (LLH) umożliwiło włączenie ich perspektywy i kilkudziesięciu lat doświadczeń do pracy koncepcyjnej nad działaniami projektowymi. Współpraca z Kampanią Przeciw Homofobii dała projektowi ogólnopolski zasięg.
Beneficjentami projektu było 36 osób żyjących w tęczowych rodzinach oraz 660 osób, które uczestniczyły w działaniach cyklicznych oraz w Festiwalu. Wideoklip wraz z innymi materiałami kampanijnymi obejrzało ponad 200 tys. osób.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Zamierzeniem projektu było przeciwdziałanie dyskryminacji i kształtowanie przychylnych postaw wobec osób LGBT wychowujących dzieci, w tym poprzez wzmacnianie samych reprezentantów tej grupy.
W wyniku podjętych działań powstały materiały edukacyjne dotyczące tęczowych rodzin oraz wzmocniono 36 osób z tej społeczności.
Dzięki projektowi powstała pierwsza w Polsce strona internetowa o tęczowych rodzinach www.teczowerodziny.org, będąca kompendium wiedzy dla edukatorów, dziennikarzy, ale też dla samych osób LGBT. Odbyło się 6 cyklicznych wydarzeń: debat i pokazów filmów. Zorganizowano ogólnopolski Festiwal Tęczowych Rodzin, na który zjechały się osoby LGBT z dziećmi z wielu miast Polski. Przeprowadzono warsztaty rozwojowe dla nieheteroseksualnych rodziców, dzięki którym część z nich dokonała medialnego coming-outu. Powstał dokument o tęczowych rodzinach oraz przeprowadzono kampanię antydyskryminacyjną w mediach społecznościowych, w której sojusznicy przełamywali stereotypy związane z wychowywaniem dzieci w tęczowych rodzinach. Poza osobami występującymi w materiałach audiowizualnych, swoje poparcie wobec treści kampanii okazały dziesiątki tysięcy osób, udostępniając sojusznicze posty.
Partnerstwo z norweską organizacją LGBT (LLH) umożliwiło włączenie ich perspektywy i kilkudziesięciu lat doświadczeń do pracy koncepcyjnej nad działaniami projektowymi. Współpraca z Kampanią Przeciw Homofobii dała projektowi ogólnopolski zasięg.
Beneficjentami projektu było 36 osób żyjących w tęczowych rodzinach oraz 660 osób, które uczestniczyły w działaniach cyklicznych oraz w Festiwalu. Wideoklip wraz z innymi materiałami kampanijnymi obejrzało ponad 200 tys. osób.