Rozmawiajmy o uchodźcach
Zwalczanie dyskryminacji
Zakończony
mazowieckie
Warszawa
2016-01-04 - 2016-04-30
272 171,47 PLN
244 948,29 PLN
uchodźcy i migranci, system oświaty
Opis projektu
Narastanie tzw. kryzysu migracyjnego spowodowało spadek poparcia społecznego dla przyjmowania uchodźców do 52% (CBOS). Krytyczne nastawienie młodzieży do uchodźców świadczy o potrzebie dotarcia do tej grupy z rzetelnymi informacjami oraz zainicjowania mądrej, opartej na faktach rozmowy. Projekt odpowiadał na potrzebę nauczycieli/ek deklarujących brak kompetencji oraz materiałów do prowadzenia takich zajęć w szkole.
Celem projektu było ułatwienie szkołom podjęcia wyzwania, jakim jest zmiana negatywnego nastawienia dużej części młodzieży do uchodźców. Projekt miał wspomóc młodych obywateli/ki w prowadzeniu rozmów w atmosferze wzajemnego szacunku nt. uchodźstwa i migracji, aby dzięki rozmowom, wzajemnemu słuchaniu się i ew. działaniom, młodzież miała wpływ na przebieg i obraz polskiej debaty publicznej.
Stworzono ofertę wsparcia dla nauczycieli/ek zainteresowanych poruszaniem w szkole tematyki uchodźczej: materiały edukacyjne, wsparcie metodyczne i szkoleniowe. W bezpośrednim kontakcie zachęcano nauczycieli/ki (ok. 150 osób) oraz dyrektorów/ki (ok. 1000 osób), aby poruszali z młodzieżą zagadnienie uchodźstwa i inne tematy kontrowersyjne, wyjaśniając, że są to zajęcia rozwijające młodzież oraz jej kompetencje komunikacyjne.
Stworzono zespół trenerski (5 osób) i mentorski (15 osób), przygotowany do wspierania równoległej pracy ok. 200 nauczycieli/ek w kursie internetowym o tej tematyce - będzie wykorzystywany w roku szkolnym 2016/17 dzięki dofinansowaniu z MEN.
Powołano koalicję 10 organizacji instytucji i uczelni wyższych wspierających organizowanie w szkołach rozmów i zajęć na temat uchodźców. Przygotowano zestaw 40 materiałów edukacyjnych, wykorzystano je w ok 900 szkołach, stworzono stronę www.ceo.org.pl/migracje.
Przeszkolono zespół 20 trenerów i mentorów, 101 nauczycieli wzięło udział w kursie blended-learning, dzięki publikacjom i spotkaniom informacja na temat projektu dotarła do 1994 dyrektorów i ok. 20 000 młodych ludzi. Z projektu skorzystali nauczyciele/ki oraz uczniowie gimnazjum z całej Polski; dyrektorzy, trenerzy, mentorzy, zespół CEO.
Partner projektu: Fundacja im. prof. Geremka dostarczyła wiedzy merytorycznej; a Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty ułatwiło dotarcie do dyrektorów szkół.
Celem projektu było ułatwienie szkołom podjęcia wyzwania, jakim jest zmiana negatywnego nastawienia dużej części młodzieży do uchodźców. Projekt miał wspomóc młodych obywateli/ki w prowadzeniu rozmów w atmosferze wzajemnego szacunku nt. uchodźstwa i migracji, aby dzięki rozmowom, wzajemnemu słuchaniu się i ew. działaniom, młodzież miała wpływ na przebieg i obraz polskiej debaty publicznej.
Stworzono ofertę wsparcia dla nauczycieli/ek zainteresowanych poruszaniem w szkole tematyki uchodźczej: materiały edukacyjne, wsparcie metodyczne i szkoleniowe. W bezpośrednim kontakcie zachęcano nauczycieli/ki (ok. 150 osób) oraz dyrektorów/ki (ok. 1000 osób), aby poruszali z młodzieżą zagadnienie uchodźstwa i inne tematy kontrowersyjne, wyjaśniając, że są to zajęcia rozwijające młodzież oraz jej kompetencje komunikacyjne.
Stworzono zespół trenerski (5 osób) i mentorski (15 osób), przygotowany do wspierania równoległej pracy ok. 200 nauczycieli/ek w kursie internetowym o tej tematyce - będzie wykorzystywany w roku szkolnym 2016/17 dzięki dofinansowaniu z MEN.
Powołano koalicję 10 organizacji instytucji i uczelni wyższych wspierających organizowanie w szkołach rozmów i zajęć na temat uchodźców. Przygotowano zestaw 40 materiałów edukacyjnych, wykorzystano je w ok 900 szkołach, stworzono stronę www.ceo.org.pl/migracje.
Przeszkolono zespół 20 trenerów i mentorów, 101 nauczycieli wzięło udział w kursie blended-learning, dzięki publikacjom i spotkaniom informacja na temat projektu dotarła do 1994 dyrektorów i ok. 20 000 młodych ludzi. Z projektu skorzystali nauczyciele/ki oraz uczniowie gimnazjum z całej Polski; dyrektorzy, trenerzy, mentorzy, zespół CEO.
Partner projektu: Fundacja im. prof. Geremka dostarczyła wiedzy merytorycznej; a Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty ułatwiło dotarcie do dyrektorów szkół.